خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/14 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوری قزلجه:

تک‌صدایی در افغانستان باعث افزایش اقدامات تروریستی داعش می‌شود/ هم‌گرایی ملی افغانستان را نجات می‌دهد

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است زمانی از اتفاقات داخلی افغانستان و دخالت‌های خارجی در این کشور غافل شدیم اما امروز باید با افزایش روابط با این کشور، به ایجاد یک دولت واحد متشکل از تمامی طوایف و سلایق کمک کنیم تا آرامش به این کشور بازگردد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بروز و ظهور اقدامات ایذایی و تروریستی داعش در افغانستان بعد از خروج آمریکا از این کشور، گفت: ارتباط آمریکا و داعش به صورت روشن از سوی آمریکایی ها بیان شده که البته اعلام کرده بودند کنترل شده است.



نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی که اعلام شد آمریکا قصد خروج نظامی از افغانستان را دارد مطمئنی بودیم ایادی آنها در این کشور باقی می مانند و به اختلافات قومی، قبیله ای دامن می زنند لذا جای خوشحالی نداشت چرا که قطعا نقشه دیگری پشت آن بود.



وی در ادامه با بیان اینکه امروز مزدوران آمریکایی در افغانستان باقی مانده اند، اظهار داشت: امنیت افغانستان به علت تعلقات فرهنگی و دینی نزدیک به ایران و در کنار آن، هم‌مرز بودن با کشورمان برای ما حائز اهمیت است.



نوری قزلجه همچنین با اشاره به اینکه مدتی بود از افغانستان غافل شدیم و ابتکار عمل دست ما نبود که اکنون آثار آن را نیز می بینیم، عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند در جهت شکل گیری یک دولت فراگیر در افغانستان اقدام کرده تا در آن از تمام طوایف و سلایق حضور داشته باشند، در غیر این صورت، تنش ها ادامه خواهد داشت.



رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان تک صدایی را فرصتی برای سوءاستفاده ها و اقدامات ایذایی و تروریستی در افغانستان دانست و خاطرنشان کرد: هم گرایی ملی می تواند به شکل گیری یک افغانستان متحد بیانجامد که همه بازیگران در آن نقش داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 332809
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار